SCHOOL IN ZICHT VOOR
SCHOLEN & LOKALE BESTUREN
Vanessa Adriany
Adrien Dezaegerplein 12a
2830 Willebroek
Van 08.25 tot 12.00 uur
Vanaf 07.00 uur
tot 18.00 uur
Tot 13.15 uur
Gemeenschapsonderwijs (GO!)
Onze ruime school telt ongeveer 190 leerlingen, waardoor wij binnen een familiale sfeer kunnen zorgen dat iedereen elkaar kent. Onze gezellige multiculturele buurtschool heeft drie grote mooie groene speelplaatsen waar de kinderen naar hartenlust kunnen spelen en leren. Want op een mooie manier samen werken, leren en leven: dat is ons hoofddoel.
In onze school gaan we ervan uit dat in elk kind een superheld schuilt. Zo stellen we dat echte superhelden anderen kunnen waarderen, kunnen samenwerken, plezier kunnen maken, creatief kunnen zijn, respect kunnen hebben, verdraagzaam kunnen zijn en voor veiligheid kunnen zorgen. Op deze manier willen we van onze kinderen actieve, zorgzame burgers maken. We dragen samenwerking met ouders hoog in het vaandel. We streven ernaar een laagdrempelige school te zijn waar zowel kinderen als ouders zich welkom voelen.
Onze school legt nadruk op de 21e-eeuwse vaardigheden die de kinderen van vandaag nodig hebben in de wereld van morgen. Zo worden al vanaf de jongste kleuters iPads en computers geïntroduceerd in de klaswerking. We laten de kinderen op verschillende manieren samenwerken met anderen. Tijdens het klasgebeuren zetten we betrokkenheid en motivatie centraal. Dit gebeurt onder andere door het hanteren van verschillende werkvormen en door het inzetten op een duidelijke klasstructuur. In de hogere klassen mogen kinderen zichzelf inschalen en leren ze zelfstandig plannen en studeren. Onze gemotiveerde leerkrachten volgen jaarlijks nascholingen om op de hoogte te blijven van alle onderwijsvernieuwingen en om hun pedagogisch-didactisch handelen up-to-date te houden.
We hebben twee ervaren leerkrachten in elke klas (co-teaching), waardoor we meer handen, meer ogen, meer expertise en dus ook meer resultaat hebben. Op onze school hebben we oog voor elk kind op vlak van leren en zich goed voelen. We voeren minstens drie keer per schooljaar een individueel gesprek met ieder kind over het welbevinden en over het leerproces. We bieden de leerstof aan op verschillende sporen, zo zetten we in op extra instructie voor wie dit nodig heeft, op zelfstandige verwerking voor de kinderen die alleen verder kunnen en voorzien we uitdagingen voor kinderen die al een stapje verder staan. Elke superheld zijn eigen talent: wij streven ernaar het talent van ieder kind te ontdekken en verder in ontwikkeling te brengen.